Työn aloitus

Työpaikat löytyvät erilaisista työnhakukanavista. Työnhakua varten tarvitset ansioluettelon ja hakemuskirjeen.

Rekrytointiprosessiin kuuluu työhaastattelut. Haastatteluihin kannattaa valmistautua hyvin. Sillä tavalla osoitat kiinnostuksesi työpaikkaa kohtaan.

Ennen uuden työn aloittamista pitää kirjoittaa työsopimus. Työsopimus kannattaa aina tehdä kirjallisena. Suullinenkin sopimus on kuitenkin pätevä. Työsopimuksessa voidaan sopia enintään 6 kuukauden mittaisesta koeajasta. Määräaikaisessa työsuhteessa Koeaika saa olla enintään puolet työsuhteen kestosta.

Uuden työn alkaessa sinulla on oikeus saada perehdytys työtehtäviisi. Työnantajan on perehdytettävä sinut työtehtäviin, työvälineiden käyttöön ja turvallisiin työtapoihin. Perehdytyksen aikana tutustut uuden työpaikkasi kulttuuriin, tapoihin, ihmisiin, käytäntöihin ja odotuksiin.